söndag, februari 24, 2008

Vafan var det där om marsvinet egentligen?

Jäklar vilken bra kväll det var igår. Riktigt rolig sittning på Villevalla, precis lagom full på Platå nästan hela tiden och två kebabtallrikar innan hemfärd. Tyvärr gjorde man ju bort sig några gånger, i sedvanlig ordning, men det var inga större grejer den här gången. Det enda jag egentligen känner mig lite dum över är att det var nån tjej som frågade om det var jag som skrev den här bloggen, och jag bara svamlade. Förlåt tjejen.

Något annat konstigt som hände var att jag och Markus Frank blev utkastade från Platå runt halv tre. Konstigt därför att ingen av oss egentligen var speciellt full. Det hela gick till så att jag skulle posera lite fult på ett kort och låtsades sova mot Richard Graaf, varpå en vakt ser att jag är så full att jag har somnat direkt på plats. Vakten tar alltså tag i mig och skriker något i stil med "du ska ut!" samtidigt som Frank försöker berätta om hur oskyldig jag egentligen är. Jag minns inte exakt vad Frank sa men vakten höll tydligen inte med för nu skulle Frank också "ut!". Själva utkastningen var ju kanske inte den allra smidigaste jag varit med om, jag fick till exempel inte ens hämta ut min jacka och när vi kom ut fick Frank inte gå förns han hade tagit bort typ tre-fyra bilder från sin kamera. Under raderingsproceduren var det också en del snack om ett marsvin (eller om det var en hamster?), men det minns jag inte vad det handlade om.

Det var faktiskt första gången jag blivit utkastad i Linköping. I Falun däremot har jag blivit utsläpad flera gånger. Den allra bästa utkastningen får man på Etage i Falun. Där får du åka hiss ner tillsammans med din vakt, bara du och han liksom. Själva utkastningen blir så mycket mer personlig. Verkligen att rekommendera faktiskt.

Nu i veckan kommer jag försöka lägga upp så många som möjligt av de filmer som visades på sittningen igår. Ni kanske har sett trailern en bit ner här på sidan? I så fall kan jag säga att den är ingenting i jämförelse med vad som komma skall.

3 kommentarer:

Janne sa...

Vadå, var det vakten som tvingade er att radera bilder? Det hade han ingen som helst rätt till!

Marcus Gehlin sa...

Just precis så var det. De höll fast Frank tills han hade tagit bort bilderna.

Emma (laman) sa...

jag gillar verkligen den personliga kontakten med vakten i hissen på etage! mm.. speciellt med vaktvärden. eller kanske inte...