måndag, mars 10, 2008

Musikmobilen

Läget är såhär: Jag har en Sony Ericsson W910i. En riktig jävla storfräsarmobil som sägs äga på musikuppspelning. Just därför har jag lite problem med vilken musik som jag ska ladda in på den. Min teori är att den kommer självförstöras om jag besudlar den med exempelvis Sean Paul eller Vengaboys. I nuläget har jag bara två album inladdade, Sounds of Silence med Simon and Garfunkel och Paranoid med Black Sabbath. Jag behöver alltså mer musik, fler riktigt bra skivor.

Några som jag har funderat över att lägga in är Elephant med The White Stripes, Appetite For Destruction med Guns N' Roses eller Nevermind med Nirvana. Saken är bara den att dessa skivor är grundligt genomlyssnade flera hundra gånger och jag har tröttnat lite. Förslag på liknande ges med fördel i form av en kommentar till detta inlägg, och kom för guds skull inte dragande med några strölåtar. Album, mina damer och herrar, album!

8 kommentarer:

Dixie sa...

"The Rasmus - Dead Letters" och "Poets of the fall - Carnival of Rust" är två riktigt bra album. =o)

Feuerbach. sa...

Seether - Finding Beaty in Negative Spaces.Se där - där har du ett helt album som går att lyssna till.http://blogg.aftonbla...;-)

Blackpanther sa...

Tack för ditt svar, Här är mitt svar: Tur att jag inte spelar med dig

Marcus Gehlin sa...

Vilken diss...

Marcus Gehlin sa...

Just nu är jag lite inne på Motörheads Ace of Spades.

Janne sa...

Tre bra album kommer här: Kate Bush ”The Sensual world”, Jamie T ”Panic prevention” och Killers ”Sawdust”

Emy sa...

Muse - Black holes and revelations.Grymt album! Och ja, jag tror dom kommer äga att smyga runt i. Dags att börja se sig omkring mr Gehlin.

malin sa...

Whatever people say I am, that's what I'm not, med Arctic monkeys...riktigt bra skiva