måndag, mars 10, 2008

Windows Media Player vs Codecs

Ofta när jag försöker slå igång en film i Windows Media Player så blir det bara helt svart. I nedre kanten står det att spelaren söker efter Codec och när den är klar med det återkommer den alltid med ett felmeddelande om att "inget codec kunde hittas". Vad är det för meddelande egentligen? Det visste jag ju redan innan skitspelaren började söka. Och vad är det egentligen som är så jävla svårt med att spela upp filmer? VLC klarar varenda film direkt, utan att fejksöka efter en jävla massa codecs. Media Player är bara skit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad du är SKÖÖÖÖN!!!Fan det kom lite kiss när jag klickade på länken. Klart jag ska göra det, fan jag är ju i Ryssland med båten konstant.Lite live bilder på liknelserna. Ja, Gehlin, och du ska få vara med. Givet!Media Player, as på nya nivåer... =)

dae sa...

Du anonym, måste ju vara lite roro alltså.