tisdag, mars 25, 2008

Storstädning

Efter ett sjukt tidigt morgontåg kom jag och Ida tillbaka till Linköping klockan 1000 i morse. Lägenheten var verkligen inte en skön syn så vi bestämde oss för en rejäl storstädning. Efter dammning och viss ommöblering var det dags att damsuga. Jag ilade över till Malin för att hämta tillbaka min kära dammsugare men blev besviken när jag kom hem, vid rensning av filtret föll hela skiten sönder och ville verkligen inte bli ihopsatt. Istället gick jag hem till Mattis och lånade hans pålitliga LG-sugare.

Ursprungligen hoppades jag att min sugare skulle bättra sig vid åsynen av en överordnad men nu vet jag att det inte är så dammsugare fungerar. Lyckligtvis sög Mattias LG som en gud och nu är det skinande rent här hemma. Hur skönt som helst!

2 kommentarer:

nintendotjejen sa...

Ja tänk vad man ska behöva gå igenom när man äntligen bestämt sig för att göra lite snyggt! :D"dags att damsuga" - min snuskiga humor framtvingar ofrivilligt ett garv.

Marcus Gehlin sa...

Och nu när du har skrivit en kommentar om den felstavningen kan jag inte ändra den. Jag måste ändå skriva här så att alla vet: Jag kan stava till dammsuga.