torsdag, mars 27, 2008

Tänkvärdheter från Jehovas Vittnen

Jehovas kom förbi på ett snabbesök i går förmiddag. Då det var ett helt år sedan sist så tyckte jag verkligen att det var på tiden. Som jag har nött på mitt gamla ex av Vakttornet under året alltså, man ser knappt vad som står på sidorna nu längre.

Nu fick jag två tidningar, vilket innebär att det antagligen kommer dröja två år innan de kommer tillbaka igen. Dock bjöd tidningen Vakna! på en hel del tänkvärdheter som kommer uppta stor del av min fritid under dessa två år. För er som sitter görolösa lägger jag upp två här. Mycket tänkvärd läsning.

" Beverly: "Mina föräldrar litade inte på mig vad det gällde killar, och nu förstår jag varför. Jag flörtade med några killar som var två år äldre än jag. Dessutom pratade jag länge med dem i telefon, och när vi träffades ihop med andra var det nästan bara dem jag pratade med. Mina föräldrar tog ifrån mig telefonen i två månader, och de lät mig inte gå till ställen där de här killarna skulle vara."
Varför tror du att Baverlys föräldrar inte lät henne göra allt hon ville ett tag? Vad kunde hon ha gjort för att få dem att lita på henne igen?"

" Lori: "Jag mejlade i hemlighet till en kille jag tyckte om. Mina föräldrar kom på mig och sade till mig att sluta. Jag lovade att sluta men gjorde det inte. Det höll på så i ett år. Jag mejlade till killen, mina föräldrar kom på det, jag bad om ursäkt och lovade att sluta men fortsatte ändå. Det gick så långt att mina föräldrar inte kunde lita på mig över huvud taget!"
Varför tror du att Loris föräldrar inte litade på henne längre? Hur kunde Lori ha tagit mer ansvar redan första gången föräldrarna pratade med henne om problemet?"

Skriv gärna i kommentarerna och ge mig förslag på lösningar till dessa problem. Jag förstår för allt i världen inte hur föräldrarna till dessa satungar någonsin ska kunna lite på sina barn igen.

3 kommentarer:

Martin sa...

Jehovas i min stad har aldrig haft ett minsta förtroende hos mig med tanke på hur en del håller på. Hur kan de behöva bättra på sitt trovärde? Aldrig mer knacka på dörren hos mig? ja, det vore en välsignelse.

Marcus Gehlin sa...

Bara det att de tror på Bibeln gör att jag börjar tveka...

Caligula Svensson sa...

-1-a) Beverlys föräldrar ville straffa henne. Ta bort det som hon skulle sakna mest, d.v.s. sex, den lilla slampan...b) Att inte vara en sån slampa. Men ärligt talat, hur lätt är det?-2-a) Därför att Lori var en, om möjligt, större slampa än Beverly.b) Genom att skaffa en krypterad mail.