torsdag, mars 06, 2008

Protesögon och köttfärssås

Mina ögon är sjukt känsliga mot lök. Inför morgondagens stenhårda statistikplugg har jag precis lagat igång en tvåportioners köttfärssåssats, och sitter här med helt svidande ögon. Detta trots att det var säkert en kvart sen jag hackade löken. Ärligt talat så tror jag att jag har de sämsta ögonen i Sverige. Typ minus en miljon i synskärpa, konstant röda och förjävla känsliga mot allt från lök till solljus. Så snart som tekniken tillåter skall jag operera in ett par protesögon.

Hur som helst så tror jag att köttfärssåsen blev jävligt bra. Jag är stört effektiv i köket.

4 kommentarer:

Aylala sa...

JAG har de sämsta ögonen i Sverige. Mina ögon kliar av pollen förutom det där andra kassa du skrev om. Du kan få ha näst sämst.

Marcus Gehlin sa...

Okejdå. Men jag går med på det bara för att mina ögon är sjukt snygga. Det ger mig ett litet pluspoäng.

Trixette sa...

Låter lite lustigt, men en del säger att det hjälper? Ha en sockerbit mellan läpparna då du skär lök :)

Anonym sa...

cyklop är enda lösningen